jane campion

a l'espera de dues joies:
aconseguir An angel at my table, versió cinematogràfica del llibre homònim de Janet Frame.
saber quan estrenen Bright star, pel·lícula sobre la història d'amor del poeta John Keats, a casa.
totes dues pel·lícules són de la directora de cinema neozelandesa Jane Campion, creadora d'altres tresors com El piano o El retrat d'una dama (basada en la novel·la de Henry James).



BRILLANT ESTEL

Brillant estel! Com tu, qui pogués ser immutable!
No que vulgui espitllar, suspès damunt la nit,
sol, i observar amb ulls fixos –així com l’incansable,
desvetllat. Eremita de l’espai infinit-

les aigües que caminen com practicant un rite
d’ablució a la terra de ribatges humans,
o contemplar la màscara de neu que es diposita,
nova i blanca, damunt els pujols i els pantans.

No! Així i tot amb constància tothora inalterada,
el jove pit del meu amor fent de coixí,
sentir sempre el seu tendre baixar i pujar d’onada,
restar despert en dolç desfici sense fi,

escoltar un cop i un altre l’alè que torna, bla,
i així viure per sempre –o de fallir i finar.


John Keats
traducció de Marià Villangómez

10 caminants:

Monique LaMer ha dit...

jo m´apunte
portaré els kleenex
que no tindràs Endymion, by any chance?
bss

Búha ha dit...

No en sabia res, de Bright star...interessant

Mirielle ha dit...

Elisabet, he vist el post i no m'he pogut estar d'escriure-hi immediatament!! Vaig veure Bright Star quan es va estrenar a Londres el passat més de Novembre i vaig quedar com trastocada. No coneixia res de l'autora, sí del poeta Keats doncs va viure a Hampstead, la seva casa (ara convertida en museu) està a pocs minuts d'on visc jo ara! Els actors brillants, la pel·lícula preciosa, va ser literalment com si m'haguessin agafat el cor... no sé quan l'emetran allà però després de veure-la vaig posar-me a buscar desesperadament informació de l'autora. Però bé, aquí acabo el meu monòleg, jeje que sinó acabaràs farta de mi.
Què bé que tot i que encara no l'hagis vista tinguem gustos semblants! ptns!

elisabet ha dit...

Monique! Reservat! No, no tinc pas Endymion... oh :( Però tinc una nova versió d'Emma de la BBC (que no és la de la Gwyneth) i també Persuasion (regal de reis de l'Emma Woodhouse catalana). Potser aquesta darrera és la que tens tu...

Pepi, tu i jo hauríem de fer un dia una sessió Remando al viento. Et pots creure que ENCARA no l'he vist? Això és imperdonable!

Mirielle, però si la descoberta de Bright star és únicament gràcies al teu bloc! Des que has tornat a donar-li vida que és una font d'inspiració: hi estic enganxadíssima! I no diguis que puc acabar farta del teu monòleg, al contrari!
Caram, no saps quina enveja em fa que visquis a poques cases de la casa de Keats. Deus estar tenint un temps molt màgic a Anglaterra. Aprofita! De moment, el que és segur és que t'estàs carregant d'inspiració. :D
petons!

Búha ha dit...

Encara no has vist Remando..? Bé, ja trobaràs el moment.

Monique LaMer ha dit...

La Persuasion que tinc és de la BBC també, Ella és Amanda Root i Ell és Ciàran Hinds...en anglés a soles (oh my God!) Tenim pendent una trobada f. per vore-la juntes!
Vaig demanar la Jane al Rei Invisible però no la va trobar....caerás, más tarde o más temprano! :)

emma ha dit...

boja, el que no tenim és oportunitat de veure-la plegades, però 'an angel at my table' està present al meu disc dur.

haurem de mirar si hi ha alguna tarifa web guais renfe...

elisabet ha dit...

LaMer! He vist al Tall Anglès que hi ha un pac amb totes les pel·lis de la Jane Austen... :D

emma!!! no se t'acudeixi veure-la sense mi! a la primavera, que la sang altera. :p

Monique LaMer ha dit...

totes? i regalen la Vacuna contra el D.?
:)

elisabet ha dit...

la propera enquesta serà sobre l'heroi preferit de les novel·les de la Jane Austen, huashuas. No hi ha vacuna contra el D. Mai n'hi haurà! Qui la vol?! hehehe

 

passejant barcelona